Jag vill flytta hem igen

Nyinflyttad. Men det känns som om vi bor på ett vandrarhem. Vi kan inte ändra något, eller ens slå en spik i väggen för att sätta upp en klocka. Tapeterna är skitiga och slitna. Golvet lutar, spisfläkten sönder, allt är ofräscht. Ett stort plus är ändå mitt rum. Strörre rum har jag nog aldrig haft, egen klädkammare som man nästan går vilse i och en dörr ut till balkongen. Mitt rum är bäst men resten är usch. Och ännu en anledning varför jag vill flytta hem är att mitt rum äntligen så bra ut. Speglar och krokar på väggarna, mindre möbler, fina hyllor till böckerna. Min egen väggkonst och foton på väggarna. Jag trivdes för en gångs skull men det varade inte länge. Men dagens dumaste är att jag glömde tandborsten i Tumba och jag vill verkligen borsta tänderna, men får vänta till imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0