Råslätt, Jönköping = Alby, Stockholm

Jag lyckades visst flytta in i Jönköpings version av Alby. Eller Rinkeby som många säger. Just i mitt trapphus har det brunnit 4 gånger, tror jag. Senast natten till måndagen (min första natt!) och det var lite obehagligt men lägenheter är byggda så att de är en egen brandcell så det är lugnt. Och först nu är brandvarnarna kopplade till räddningstjänsten.
Vad jag vet så är det en pojkvän som är pyroman så det är lite synd att flickvännen (som bor över mig) släpper in honom hela tiden. Så jag tittar lite efter andra boende, dels för att de brinner hela tiden och så är det så långt bort från centrum. Allt händer i centrum.
Men nu tillbaka till insparken. Måndagen var kul och så visade sig att en fadder (andra års elev) har gått i samma högstadie- och gymnasieskola som mig. Så vi känner varandra lite och så finns det en annan kille som jag känner. (Också han från Tumba) Så jag är inte helt lost. Men vi provade gula overaller (asheta!) och gick på kåren (studenternas pub) men jag var lite trött så gick in och vände.
Tisdagen var kul men jobbig. Råkade ut för världens mensvärk så skippade en del av insparken för att kunna sova lite. Och på kvällen var det capsen (ett ölspel) och det var skitkul. Jag förlorade inte lika mycket som Fanny. En jätte härlig tjej som jag lärt känna.
Nu frukost, handla mat och betala räkningar.
En full Fanny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0