Hemmet är dit man längtar till

Såg ett finsk program imorse. En man sa att dit man längtar till finns ett hem, ett ställe som man är trygg i, och då började fundera på om Stockholm är det för mig och kände efter. Saknar jag Stockholm? Nej. Jag saknar en-två människor och familjen men inte mer. Känner att jag passar in här bättre. Och visst det kommer vara kämpigt här men jag kommer klara det för att jag vet vad jag vill göra. Jag älskar det jag gör just nu. Ska börja plugga, bakar bröd, planerar mat, träffar nya kompisar. Allt flyter. Inget är överdrivet kämpigt som det har varit tidigare.

Så thank Good för att Jönköpings Tekniska Högskola reklamen damp ner i min brevlåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0